Brug af medlemsforslag til roture

I klubbens officielle aktivitetskalender, her på hjemmesiden, er det som hovedregel kun bestyrelsen og webmaster der kan oprette aktiviteter, og der bliver ikke sendt notifikationer til medlemmerne, når der laves et nyt opslag her. Der er i stedet blevet lavet en særlig aktivitetskalender til medlemsforslag til roture. Den fungerer lige som klubbens officielle kalender, blot med den forskel at alle seniorroere kan lave aktivitetsopslag her, og at der sendes en notifikation ud til alle, når der oprettes en ny begivenhed. Modtagelse af notifikationer kan dog fravælges indivuduelt.

Sådan finder du turforslagskalenderen:

På hjemmesiden (web) er der 2 forskellige veje til kalenderen:

1. I højre side på forsiden, mellem feltet med dine aktivitetstilmeldinger og feltet med dine kontaktinformationer, er der et felt, der viser de næste (op til 5) medlemsforslag til ture:

Du kan tilmelde dig en af begivenhederne ved at klikke på den her og tilmelde dig lige som for andre aktiviteter. Hvis du selv vil opette et nyt turforslag, skal du klikke på  "Se aktivitetskalender" i feltet.

2. Du kan også gå direkte til turforslagskalenderen ved at vælge menupuntet "Medlemsforslag til roture" under "Rokort" i menuen:

Også her kan du tilmelde dig på en tur, som du plejer.

Sådan opretter du en ny begivenhed i turforslagskalenderen:

Når du står på kalendersiden med turforslag kan du selv oprette et nyt turforslag ved at klikke på knappen + Opret begivenhed.

I ruden der fremkommer udfylder du "Navn / Titel på begivenheden" og evt. en KORT beskrivelse. Under "Hvornår" udfylder du: Start dato, Start tid og Sluttid.

Der er ingen grund til at udfylde/ændre noget i underpunkterne "Hvor" og i "Online tilmelding" med mindre det er strengt nødvendigt. Du kan dog måske have brug for at lave en sidste tilmeldingsfrist under "Online tilmelding", men det er ikke nødvendigt.

Kontroller at du selv står som kontaktperson/ansvarlig, og afslut ved at klikke på  Opret begivenhed

Der sendes nu en notifikation om, at der er oprettet et nyt turforslag til alle (seniorroere) der ikke har fravalgt at modtage notifikationer om begivenhedsoprettelser.

I MemberLink app'en:

I app'en er der kun én kalender, og du finder medlemmernes turforslag blandt de øvrige aktiviteter på kalendersiden. Du opretter et nyt turforslag ved at klikke på det blå + i øverste højre hjørne på kalendersiden.

Indstilling af notifikationer ved begivenhedsoprettelser

Du kan selv vælge om du vil have notifikation pr. mail og/eller som push-besked i app hver gang der oprettes en ny begivenhed i turforslagskalenderen. Normalt er alle notifikationer slået til fra starten, når du bliver oprettet som bruger på hjemmesiden. Du indstiller dine notifikationsvalg ved at klikke på knappen med din navn eller personsilhuetten i øverste højre hjørne på hjemmesiden. Her vælger du "Indstil notifikationer" og sætter eller fjerner fluebenet ved "E-mail" og/eller "Push-besked (In-App)" ud for "Nye begivenheder" alt efter om du vil have notifiktioner eller ej.