Ungdomsroning 12-17 år

Bryggens Roklub er åben for ungdomsroere (mellem 12-17 år), og vores ungdomstrænere, Vibe og Lara, står klar til at tage imod dig og sætte gang i en masse sjov på vandet.

Fokus for ungdomsafdelingen er, at det skal være passende udfordrende og frem for alt sjovt, og at vi sammen tømrer et super hold sammen, på vandet og i klubhuset. Der skal være plads til alle, og vi bestræber os på, at tilpasse træningen den enkeltes niveau.

Om træningen

Den daglige rotræning foregår i Københavns Havn, med udgangspunkt fra roklubben i sydenden af Islands Brygge. Der er mulighed for at prøve mange forskellige bådtyper, både singlescullere, hvor man ror alene, og hold-både med og uden styrmand. Fælles er, at du kommer til at ro i selskab med andre og under kyndig vejledning af trænere og instruktører. Der vil være mulighed for at deltage i kaproning (konkurrence-roning), når du har fået lidt erfaring og blod på tanden.

Om vinteren træner vi indenfor i romaskinerne og krydrer også med anden træning.

Roning er selvfølgelig det vigtigste i en roklub, men uden et godt kammeratskab hænger det slet ikke sammen. Derfor lægger vi også vægt på at lave andre aktiviteter sammen, fx grillaftener, Weekendture, fester og selvfølgelig altid at have det sjovt sammen, når vi træner.

Træningstøj

Ikke alt for løst træningstøj med god bevægelsesfrihed, der ikke skiller på midten, når du læner dig fremover. Sko uden for bred hælkappe eller stødabsorbering (fx indendørssko). Husk skiftetøj – det er en vandsport, så man kan jo blive våd.

Ungdoms-aftener

Onsdag kl. 17-18:30 (17-18 om vinteren)

Jeg vil gerne prøve at ro, hvad gør jeg?

Ring eller SMS til Vibe (20 75 90 45) og aftal noget med hende.

Du kan også bare kigge ned på vores ungdomsaften og se på det hele. Tag træningstøj med, det kan være, du kan komme ud at prøve første gang.

Kontingent: 70 kr/md.

Forudsætninger: Du skal kunne svømme 500m